2010. november 25., csütörtök

Csipkés baktus

Ha más is szeretné megkötni ezt a sálat,megpróbálom leírni ,én hogyan csináltam:-)
a mintát itt találtam,de bármelyik szélcsipke alkalmazható ehhez a fajta kendőhöz.jelmagyarázat:

\ kettőt egybekötsz(bal felé dől)

/ kettőt egybekötsz(jobb felé dől)

0 ráhajtás

x egy sima,visszateszed a bal tűre ,kettőt lekötsz

- fordított

üres kocka :sima
A kendő Rikker egyágú fonálból készült ,6os tűvel.

a bal oldali mintarész lesz a kendő teste ,itt az első szemet mindig leemeled,színe -viszálya mindig sima(lusta kötés)
a ráhajtást csavartan kötöd le

A jobb oldali a csipke szegély,ahol az első szemet mindig lekötöd!
így szépen blokkolható lesz a kendőd.
A kendőhöz 12 szemet felszedsz,minta szerint lekötöd az első sort
a fordított sorokban mindig úgy kötöd a szemeket ahogy kívánja simára simát,fordítottra fordítottat.
az 1es ,és a 19es sor egyforma,a következő mintaegységet a hármas sorral kezded,

a mintát 10szer ismétled,ekkor készült el fél kendőd,innen ,a bal oldali mintarészben a ráhajtás helyett fogyasztás következik,10 mintaegységen keresztül!

Remélem érhető amit itt leírtam,ha bárkinek kérdése van szívesen válaszolok:-))

4 megjegyzés:

  1. Kedves Zsóka, nagyon szépen köszönöm, hogy közreadtad!
    Amint elkészülnek a karácsonyi ajándékaim, magam is meglepem vele. :)

    VálaszTörlés
  2. Találtam olyan csipke kötésű kendőt, amihez kedvet kaptam, hogy megkötöm.

    VálaszTörlés